Thursday, October 16, 2008

Mantarati

Med löfte om långslagiga motorer och diffbromsar blev Mats av med sitt projekt, och jag halade raskt upp några tummade sedlar. Han berättade om uppspacklade bakskärmar och märkligt oljetryck. Lyssnade jag? Nej då!

Mats lyfter på sidenlakanet och visar damen ur rätt vinkel.
Sen minns jag inget mera...


Priset var sådant att det inte var läge för prutning. Dessutom ingick både diffbromsad axel, Omegamotor samt reservdelar i form av en fullt fungerande Rekord 2,2 i. Mats behövde inte ta till hypnos. Jag var redan förlorad.

Här är fisken hemkommen och nosen nedslipad till plåt och grundad igen. Bort med alla gamla stenskottsfläckar. Hmm, den klär i matt lack...

Här har jag grovspacklat och slipat tre gånger.
Kan man inte tro...


Bakskärmen du inte vill att din dotter går ut med. Jag tog bort alla tendenser till sprickor i den gamla plasten. Där den var ok så lämnade jag den helt enkelt. Gammal padding sjunker inte.

Den seriösa metoden hade varit att byta bakre skärmkanterna helt och hållet, men de glada kanaljerna som lagat denna bil hade lagt svetsskarven så långt ut så det hade varit vettigare att skaffa in hela bakskärmar och svetsa bilen långt upp på c-stolpen. Pest eller kolera alltså.

Corvetter har karosser av plast, så detta är ännu ett drag av sportvagn , konstaterar jag optimistiskt...

No comments:

Post a Comment